070-7400070

Veelgestelde vragen

Hieronder treft u een overzicht van veelgestelde vragen van onze klanten. Mocht uw vraag er niet bij staan neem dan gerust contact met ons op. Bij iedere verzekering staan ook veelgestelde vragen voor dat product.

Hoe komt het Nederlands Verzekering Centrum aan zijn inkomsten?
U kunt via ons verzekeringen vergelijken en afsluiten. Voor het afsluiten van de verzekering ontvangen wij van de desbetreffende verzekeraar een vergoeding. Dit kan een eenmalige of doorlopende vergoeding zijn.  Bij een aantal verzekeringen, zoals overlijdensrisicoverzekeringen, brengen wij direct kosten bij u in rekening. Hierover zullen wij u nadrukkelijk informeren. 
Hoe worden de medewerkers van het Nederlands Verzekering Centrum beloond?
Onze medewerkers hebben een vast inkomen en dus geen omzetafhankelijke bonus. Hierdoor kunnen zij u onafhankelijk adviseren welk product voor u het beste is. 
Is het Nederlands Verzekering Centrum volledig onafhankelijk
Ja, voor 100%. Er is geen enkele verzekeraar waarmee wij een financiële verhouding hebben. Wij kunnen daardoor volledig vrij handelen en u optimaal adviseren. 
Worden alle verzekeraars vergeleken?
Nee, niet alle verzekeraars worden door ons vergeleken. Wij hebben een grote selectie gemaakt uit de met bemiddelaars samenwerkende verzekeraars. Bij onze rekenmodules kunt u zien welke verzekeraars per verzekering worden meegenomen in de vergelijking. 
Ben ik direct verzekerd als ik online een verzekering aanvraag?
Indien u bij ons via de website een verzekering aanvraagt bent u in ongeveer 95% van de gevallen direct verzekerd. U ontvangt hiervan per e-mail bericht met de status van uw verzekeringsaanvraag. In sommige gevallen krijgt u geen voorlopige dekking. Dit kan te maken hebben met een schadeverleden, justitieel verleden, fraude, verzwijging of een moeilijk verzekerbaar risico. Vaak heeft de verzekeraar aanvullende informatie nodig om uw aanvraag goed te beoordelen. Wij zullen dit per e-mail bij u opvragen zodat het kan worden toegevoegd aan uw aanvraag. 
Kan ik mijn verzekering nog annuleren?
Indien u de verzekering wenst te annuleren is dat mogelijk binnen 14 dagen na het aanvragen van de verzekering. Kijk hier hoe u kunt annuleren. 
Hoe lang is mijn offerte geldig?
Een offerte is standaard 14 dagen geldig. In de praktijk blijkt dat de tarieven vaak langer correct zijn omdat verzekeraars niet wekelijks hun tarieven aanpassen. Mocht u een verlopen offerte hebben vraag dan aan onze medewerkers wat het huidige tarief is. 
Waar kan ik terecht als ik een klacht hebt?
Vanzelfsprekend vinden wij het heel vervelend indien u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Wij verzoeken u om uw klacht aan ons kenbaar te maken zodat wij met u kunnen zoeken naar een passende oplossing. U kunt uw klacht per mail of per post insturen t.a.v. de directie. Mocht u niet tevreden zijn met onze klachtafhandeling dan kunt u zich ook wenden tot het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). Voor meer informatie kunt u terecht op de website van het Kifid.  
Hoe werken schadevrije jaren?
Zodra u een autoverzekering op uw naam heeft afgesloten begint u met het opbouwen van schadevrije jaren. Ieder jaar dat u schadevrij rijdt krijgt u er een schadevrij jaar bij. Mocht u schade hebben waardoor u terugvalt in uw schadevrije jaren dan valt u, wisselend per verzekeraar, gemiddeld 3-5 jaar terug. Op het moment dat u uw verzekering opzegt zal uw oude verzekeraar de schadevrije jaren voor u aanmelden in de landelijke database Roydata. Uw nieuwe verzekeraar kan de schadevrije jaren hierin opzoeken en in gebruik nemen. U kunt uw schadevrije jaren zien op het jaarlijkse overzicht dat u van de verzekeraar heeft ontvangen. Ook kunt u het telefonisch opvragen bij uw verzekeraar of tussenpersoon. U kunt ook negatieve schadevrije jaren hebben. In dat geval staat u in de malus en krijgt u van verzekeraars een toeslag op de premie in plaats van een korting. Helaas zijn er veel verzekeraars die u dan niet willen verzekeren. Neem altijd even contact met ons op aangezien wij vaak wel een oplossing voor u kunnen vinden. Mocht u langer dan een jaar onverzekerd zijn geweest dan zijn uw schadevrije jaren vaak verlopen. Negatieve schadevrije jaren blijven helaas langer staan.