Mocht u op vakantie zijn en acuut hulp nodig hebben dan kunt u contact opnemen met de alarmcentrale van de verzekeraar. De alarmcentrale is 24 uur per dag geopend en kan vrijwel direct hulp bieden. Het telefoonnummer van de alarmcentrale van de meest voorkomende reisverzekeraars treft u onderaan deze pagina aan.
Om de schade aan te melden is het nodig dat u een schadeformulier invult. Het is belangrijk dat u het formulier zo volledig en compleet mogelijk invult zodat de verzekeraar alle informatie heeft om uw schadeclaim goed te behandelen. Het schadeformulier is op deze pagina te downloaden. Indien u een schade wenst te melden zoals diefstal van bagage dan kan dit ook na terugkomst van uw vakantie. Let er alleen wel op dat u bij de lokale politie tijdens uw vakantie aangifte doet van de diefstal. Stuur een kopie van het politierapport altijd mee met uw schadeformulier. Ook andere belangrijke bewijsmiddelen zoals aankoopbewijzen of doktersverklaringen zijn belangrijk om mee te sturen.
Verzekeraar | Alarmcentrale | Telefoonnummer |
AEGON | Aegon Alarmcentrale | +31 88 344 00 00 |
Allianz Global Assistance | Allianz Global Assistance Alarmcentrale | +31 20 592 92 92 |
Allianz Nederland | Allianz Nederland Hulpdienst | +31 10 454 11 11 |
ASR | ASR Alarmcentrale | +31 30 257 66 66 |
Avéro Achmea | EuroCross International BV | + 31 58 297 25 00 |
De Goudse | De Goudse Alarmcentrale | + 31 20 592 92 81 |
Nationale-Nederlanden | TravelCare Alarmcentrale | +31 70 314 75 75 |
REAAL | SOS International | +31 20 651 58 55 |
Unigarant | ANWB Alarmcentrale | +31 70 314 14 14 |